فرمول ساده اعتماد به نفس خانم ها

۱۵ بازديد
 اعتماد به نفس بالا يكي از نياز هاي مهم هر فردي است و هر فرد بايد در زندگي خود از اعتماد به نفس بالايي برخوردار باشد تا احساس مفيد بودن و خوشبختي كند،بايد بدانيد خانم ها نسبت به آقايان بيشتر درگير اين مشكل هستند بنابراين راههايي كه براي حفظ آن بكار مي رود در خانم ها و آقايان بسيار متفاوت است كه در ادامه اين مطلب مي خوانيد.
 با اينكه بسياري از خانم ها از چهره زيبا و توانايي هاي بارز و بالايي برخوردارند اما باز هم عدم داشتن اعتماد به نفس آن ها را درگير مسائلي كرده است كه برايشان بسيار آزار دهنده است و مانع پيشرفتشان شده است. قرار نيست كارهاي پيچيده و سختي براي بالا بردن اعتماد به نفس انجام شود كافيست راه هاي ساده بدست آوردن آن را براي تقويت خود بكار بريد تا فردي موفق و مفيد در جامعه و زندگي شخصي خود باشيد.
 
نكاتي براي بالا بردن اعتماد به نفس

راه هاي افزايش اعتماد به نفس در زنان

1-به زيبايي پوست خود اهميت دهيد
براي اينكه كل صورتتان شكل و فرم بهتر و جذابي داشته باشد چهار نقطه وجود دارد كه بايد به آنها توجه زيادي داشته باشيد اين قسمت ها گوشه هاي داخلي تيره چشم ها،دو طرف بيني،گوشه هاي خارجي چشم ها و دو طرف دهان هستند كه مي توانيد كرم پودر بزنيد.
 
2-با چشم تماس برقرار كنيد
 هنگامي كه با كسي ارتباط برقرار مي كنيد به چشمهاي او نگاه كنيد چراكه اين عادت را فقط كساني دارند كه اعتماد به نفسشان بالاست.
 
3-با قامت راست بايستيد
 بايد با اعتماد به نفس بالا رفتار كنيد سعي كنيد با تمرين و ممارست راست ايستادن را تمرين كنيد براي راست ايستادن سعي داشته باشيد ناف خود را به طرف ستون فقراتتان عقب بكشيد و شانه ها را به سمت عقب كشيده و سينه را به طرف جلو بياوريد.
 
تكنيك هاي افزايش اعتماد به نفس
4-به پوست رنگ پريده خود رنگ بدهيد
 با كرم هاي برنزه رنگ و ظاهر سالم تري به پوست رنگ پريده خود بدهيد (به اين نكته توجه كنيد كه برنزه كردن كامل و واقعي خود عامل به خطر انداختن سلامتي است).ماليدن كرم مرطوب كننده و چند قطره كرم برنزه پوستتان را رنگي و بهتر مي كند.
 
5-در مرتب و تميز بودن كيف پولتان دقت كنيد
 حتما زمان مشخصي را براي تميز كردن كيف پول خود صرف كنيد كرت ويزيت،رسيدها و كاغذهاي به درد نخور را از كيف خارج كرده و دور بيندازيد چراكه مديريت همين كارهاي جزئي باعث مي شود كه شما با اعتماد بالا احساس خوشايندي جهت كنترل زندگي خود داشته باشيد.
 
6-اين احساس را داشته باشيد كه انگار يك سايز كم كرده ايد
 جالب است بدانيد خانم هايي كه در استفاده عطرها و اودكلن ها به بو و طعم گل و ادويه اكتفا مي كنند لاغر تر و جذاب تر به چشم مي آيند.
 
  افزايش اعتماد به نفس زنان
 7-سعي كنيد از آينه دور باشيد
 زماني كه وقت زيادي صرف ظاهر مي شود و اهميتي به چيزهاي ديگر داده نمي شود فرد كمتر احساس خوشحالي مي كند چرا كه افراط در خودآرايي باعث مي شود از جنبه هاي ديگر زندگي غافل شويد.
 
8-به آراستگي خود برسيد
 بنابه تحقيقات انجام شده آن دسته خانم هايي از اعتماد به نفس بيشتري برخوردارند كه آراسته تر هستند.
 
 9-وقتي مي نشينيد قوز نكنيد
 قوز نكردن را صرفا جهت درست نشستن انجام ندهيد چراكه طبق پژوهش هاي انجام شده در دانشگاه دولتي اوهايو قوز كردن باعث مي شود كه افكار مثبتي در مورد خودتان نكنيد.
 
10-سعي كنيد از عرق كردن خود جلوگيري كنيد
 بسياري از افراد دچار تعريق در كف دست و يا فرق سر و زير بغل خود مي شوند و هميشه استرس دست دادن يا روبرو شدن با اين شرايط را با كسي دارند براي رهايي از اين مشكل به پزشك مراجعه كنيد و تزريق بوتاكس انجام دهيد.
 
  افزايش اعتماد به نفس
 علاوه بر مواردي كه پيش تر به آنها اشاره كرديم راه هاي ديگري نيز وجود دارد كه اين بستر را فراهم مي كند تا افرادي در تمامي سنين بتوانند اعتماد به نفس خود را بالا ببرند.
 
موسيقي نشاط آور و شاد گوش بدهيد
 پيش از اينكه وارد جلسه امتحاني يا مهماني شويد احتمال دارد اعتماد به نفستان كمي سست شود پس با گوش دادن به يك موسيقي نشاط بخش روحيه خود را تقويت كنيد.
 
يك چيز جديد امتحان كنيد
 پيشنهاد مي كنيم با امتحان كردن يك چيز جديد به ترس هاي خود غلبه كنيد و موانع و محدوديت هاي زندگي خود را از سر راه بر داريد چرا كه با اين كار نه تنها به يك چالش جديد وارد ميشويد بلكه اعتماد به نفس خود را به قدري بالا مي بريد.
 
اعتماد به نفس خانم ها
 
براي انجام يك كار جديد اول نقشه اي طراحي كنيد و بعد آن را دنبال نماييد
 اين راهي كه در اين بخش معرفي شد يكي از موثرترين و مهم ترين روش هايي است كه منجر به اعتماد به نفس بالا مي شود چراكه وقتي تصميم به انجام كاري ميگيريد و با عقب كشيدنش آن را پيش مي بريد و به نوعي خود را براي خودتان اثبات مي كنيد نهايت اعتماد به نفس در وجودتان رخ مي دهد.
 
استفاده از مديتيشن
 براي دست پيدا كردن به افكار مثبت و دور شدن از افكار منفي مديتيشن بهترين و موثرترين راه است.
 
ورزش انجام دهيد
 ورزش كردن اثر فوق العاده و عميقي بر اعتماد به نفس دارد چرا كه ورزش كردن منظم باعث مي شود تا انرژي شما بالا برود و مواد شيميايي گوناگوني مثل اندروفين و تستوسترون توليد كند كه شما را به حالت مثبت تري سوق مي دهد.بايد بدانيد ورزش كردن روزكرد زندگي شما را تغيير داده و اعتماد به نفستان را بالا مي برد و همچنين زيبايي اندام شما را دو چندان مي كند و اين خود عاملي بر بالا رفتن اعتماد به نفس است.
 
ورزش
 سعي كنيد با يك ترس مقابله كنيد
 مقابله و روبرو شده با ترس كار بسيار سختي است اما عواقب بسيار خوبي با خود به همراه دارد ،بنابراين روبرو شدن با يك ترس اعتماد به نفس شما را 10 قدم بيشتر مي كند و هر بار كه با آن روبرو مي شويد به اين باور مي رسيد كه از هيچ چيزي به اندازه ترس نبايد ترسيد.
 
خلاق باشيد و چيزي تازه خلق كنيد
كشف استعداد و خلاقيت در زندگي در بالا رفتن اعتماد به نفس بسيار موثر است پس سعي كنيد چيزي نو خلق كنيد هر چند اين كار هميشه آسان نيست اما وقتي انجام مي دهيد نه تنها احساس رضايت فوق العاده اي را تجربه مي كنيد بلكه با قابليت هاي جديدي از وجودتان آشنا مي شويد پس در نتيجه دانستيم كه خلاق بودن راه و روش بسيار كليدي براي شناخت توانايي هاي پنهان هر فرد است.
 
اعتماد به نفس  
هرچند كه اعتماد به نفس نداريد اما وانمود كنيد كه داريد
 پيشنهاد مي كنيم يك قدم درست خارج از محدوده آرامشتان برداريداين روش به شما كمك مي كند تا از محدوديت هايي كه براي خودتان ساخته ايد بيرون بياييد.شايد به نظر غير ممكن بيايد اما عملي است .پس اگر احساس اعتماد نداريد حداقل جوري رفتار و تظاهر كنيد كه انگار كوهي از توانايي و استعداد هستيد و بر حسب آن رفتار كنيد و اين باعث مي شود در مدت خيلي كم به يك اعتماد به نفس واقعي دست يابيد.
 
از محيطي كه در آن هستيد استفاده كنيد
 براي تغيير و بالا بردن اعتماد به نفس محيط را بر حسب چيزي كه علاقه داريد تغيير دهيد براي بالا بردن اعتماد به نفس خود سري به زندگينامه هاي افراد معروف بزنيد و حتي الامكان به شنيدن موسيقي هايي كه انرژي بخش هستند اكتفا كنيد و بيشتر با افرادي كه داراي اعتماد به نفس بالايي هستند رفت و آمد كنيد.
 
اعتماد به نفس بالا
 
قوه تخيل خود را بكار گيريد
 ذهن همه افراد به قدري قدرتمند است كه هر انديشه اي هر چند پيچيده از آن تراوش مي كند پس ياد بگيريد به طريق مثبتي از قوه تخيلتان استفاده كنيد چيزي مثل تجسم سازي.اين امر باعث مي شود اعتماد به نفس شما به قدر چشم گيري بالا رود.
 به عنوان مثال تصور كنيد در جلسه اي مهم حضور داريد با خود فكر كنيد كه چقدر همه چيز خوب جلو مي رود و چقدر حس خوبي داريد ،چهره بشاشي به خود گرفته و نتيجه عالي و مثبت جلسه را در ذهن خود مجسم كنيد با اين كار مي توانيد حتي قبل از ورود به جلسه حس خوبي داشته باشيد. اگر ذهني آماده براي تصورات و تجسم كردن نداريد مي توانيد از كساني ديگر تقليد كنيد و يك فرد موفق مثل ورزشكار يا هنرپيشه و يا حتي از افراد موفق فك و فاميل خود را اسوه قرار دهيد و همه رفتار هاي او را ياد گرفته و تجسم كنيد و از آن تقليد كنيد.
 
بدن خود را بكار ببريد
 با تكان دادن سريع پاها از اضطراب و نگراني شما كاسته مي شود و يا راه رفتن با آرامش شما را ريلكس تر مي كند،پس براي اينكه اعتماد به نفستان را بالا ببريد از بدن خود استفاده كنيد،مطمئن تر بلند شده و بنشينيد و يا با قامت استوار راه برويد .
 
فقط به خاطرات مثبت فكر كنيد
 همه ما عادت داريم قبل از اينكه كاري انجام دهيم خاطرات بد و شكست هايمان را در ذهن تداعي كنيم اما اين اشتباه است و بايد از بين برود سعي كنيد براي يك بار هم كه شده خاطرات مثبت را در ذهن خود يادآور شويم،اين را بدانيد همه چيز بستگي به خودتان دارد و اين انتخاب خود شما است كه منجر به بالا رفتن اعتماد به نفستان شود و يا كاهش آن.
 
آرامش 
به روزهاي آتي فكر كنيد
 فكر كردن به آينده راهي بسيار عالي و موثر بر اعتماد به نفس است،براي اينكه اين راه را نيز امتحان كنيد از خود بپرسيد:آيا اتفاقي كه الان برايم افتاده است 5 سال ديگر چگونه به نظر خواهد رسيد؟در ذهن من حك مي شود يا نه؟اين كار باعث مي شود نه تنها به اتفاقي كه افتاده فكر نكنيد بلكه به جنبه هاي ديگر نيز درگير شويد كه معمولا پاسخ آن منفي است.شما با بكار گيري اين روش مي توانيد با مشكلات روزمره بهتر كنار بياييد و متوجه شويد كه اتفاقات اندازه اي كه ما بزرگ كرده ايم بزرگ نيستند.
 
اين را بدانيد كه گذشته برابر با حال نيست
 اتفاقاتي كه در سال پيش ،ماه پيش و يا اتفاقاتي كه حتي ديروز و امروز برايمان افتاده است به معني سال آينده،ماه آينده و فردا نيست چرا كه اينده شمادر حال ساخته مي شود و تصميم با خود شماست كه چقدر اجازه دهيد رخداد هاي گذشته بر آينده شما غلبه كنند.

تقويت اعتماد به نفس در خانم ها

 با خود به مهرباني رفتار كنيد
 گاهي افراد با خود بد رفتاري مي كنند اما دركي از آن ندارند كه نيازي به اين كار نيست ،پس اگر شما هم از آن دسته افراد هستيد دست از اين كار برداريد و با خود مهربان باشيد چراكه كه هيچ دليل مهمي براي بدرفتاري به خودتان وجود ندارد مگر اينكه بخواهيد دشمنان خود را شاد كرده و خود را ناراحت كنيد. بخش مهمي كه در مهربان بودن مد نظر است اينست كه به نقاط قوت خود توجه و آن ها را تقويت كنيد اين كار نه تنها در مهارت هاي شما نقش دارد بلكه اعتماد بنفس شما را هم بيشتر مي كند و اما قسمت كوچكتري نيز كه از اهميت بالاتري برخوردار است وجود دارد آن هم اينكه پذيراي تحسين ديگران باشيد چرا كه حس خوبي بعد از هر تحسين وجود دارد كه شما را در انجام كارتان مصمم تر مي كند.
 
 گوش دادن موسيقي
 
در تقويت مهارت هاي اجتماعيتان كوشا باشيد
 يكي از مهم ترين بخش هاي زندگي روابط مي باشد روابطي كه هر فردي در اجتماع مي تواند داشته باشد پس هر فرد بايد تقويت اين مهارت ها را ياد بگيرد چراكه تقويت اين مهارت ها و كسب اطمينان بيشتر در اين مهارت ها به افزايش اعتماد به نفس كمك شاياني مي كند.
 
به جاي توجه به درون،به بيرون توجه كنيد
 در ارتباط با ديگران و يا حتي وقتي كه تنها هستيد سعي كنيد ذهن خود را درگير درون نكنيد و به بيرون فكر كنيد.چراكه توجه به بيرون به بالا بردن اعتماد به نفس كمك كرده و روشي بسيار تاثيرگذار در تقويت مهارتهاي اجتماعي و مردمي مي باشد.
 
با افرادي كه مثبت انديش هستند رابطه داشته باشيد
 افرادي كه با آن ها در ارتباط هستيد ممكن است در روحيات شما تاثير بگذارند و موجب ناراحتي و شادي شما باشند و از آنجايي كه بيشتر وقتمان را با مردم در اجتماع مي گذرانيم پس بهتر است در انتخاب افرادي كه در با آنها در ارتباط هستيم دقت كنيم و با افراد مثبت انديشي همنشيني كنيم چراكه بودن افراد منفي گرا در زندگيتان تاثير مخربي را در زندگيتان خواهند داشت.
 
 اعتماد به نفس زنان
 سعي به جذب تآثيرات،اطلاعات و احساسات مثبت كنيد
 اطلاعاتي كه در دنياي پيرامونمان هستند هم مثل افراد اطرافمان مي توانند در زندگيمان تاثيرگذار باشند چراكه برخي از حوادث و اخبار جامعه تصوراتي منفي از دنيا به شما انتقال مي دهد،اين شما هستيد كه انتخاب مي كنيد چه چيزي بخوانيد،ببينيد و بشنويد.پس به دنبال چيزهايي باشيد كه فايده اي برايتان داشته باشد.
 
مثبت انديش باشيد
 مثبت انديشي و از دريچه مثبت به زندگي نگاه كردن كار آساني نيست و زمان بر است مخصوصا اگر فردي منفي گرا باشيد و سالهاي زيادي غرق در تفكرات منفي باشيد. هيچوقت به طرد شدن و شكست با ديدگاه منفي نگاه نكنيد آن را در ذهنتان تصور كنيد به قدري كه تاثير احساسي منفي آن كمتر شود و به آن بعنوان نقطه عطفي در زندگيتان بنگريد نقطه اي كه در زندگي شما وجود دارد اما نياز به تقويد آن است. پيامي كه يك شكست به شما مي دهد گوش فرا دهيد و اين را مطمئن شويد كه پيشرفت در انتظار شماست،مهم تر از همه با تعريف علمي و عميق شكست به خودتان ديگر به هيچ عنوان حتي با چند بار شكست خوردن اعتماد به نفستان پايين نمي ايد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.