راهنماي خريد دمبل

مطالب روانشناسي

راهنماي خريد دمبل

۱۷ بازديد

انواع دمبل و وزنه

دمبل‌ها به 3 دسته دمبل ثابت، دمبل متغير يا دمبل قابل تنظيم و دمبل ايروبيك در بازار موجود است. كه به شكل‌هاي دمبل 6 گوش يا دمبل شش‌ضلعي كه با آن دمبل دسته استيل هم گفته مي‌شود، دمبل‌هاي گرد، دمبل‌هاي دمبل بانوان، توليد و عرضه مي‌شوند. وزنه‌هاي بدنسازي نيز در دو نوع وزنه دمبل و وزنه هالتر تقسيم مي‌شوند. وزنه دمبل مانند وزنه دمبل ركورد همان‌طور كه كاملاً مشخص است بر رو دمبل‌هاي متغير در اندازه مختلف سوار مي‌شوند اما وزنه هالتر درواقع بر روي ميله هالتر قرار مي‌گيرند.

دمبل‌هاي ثابت

اين دمبل‌ها همان‌طور كه از نام آن برمي‌آيد داراي دو جفت وزنه ثابت بوده كه معمولاً به شكل دمبل‌هاي 2.5 كيلوگرمي تا دمبل‌هاي 50 كيلوگرمي موجود است. برخي از آن‌ها داراي روكش لاستيكي بوده تا به‌عنوان يك محافظ از خط و خش و فرورفتگي بر روي وزنه‌ها جلوگيري كند و همچنين آسيب كمتري را در هنگام تمرين به ورزشكاران وارد نمايد. دمبل‌هاي ثابت به شكل‌هاي دمبل 6 گوش يا دمبل شش‌ضلعي و دمبل گرد توليد مي‌شوند. اين نوع دمبل‌ها به خاطر روكش لاستيكي و دسته استيلشان، داراي مقاومت و درنتيجه قيمت بيشتر بوده و به‌عنوان دمبل‌هاي باشگاه بدنسازي شناخته مي‌شوند.

انواع دمبل ثابت

دمبل ثابت شناخته شده ترين نوع دمبل است كه در بازارهاي وسايل و تجهيزات ورزشي به وفور يافت مي شود. دمبل هاي ثابت، دمبل هايي هستند كه به طور معمول در رك ها به صورت افقي و عمودي قرار مي گيرند و به طور معمول در وزن هاي بين ۱ تا ۱۰۰ كيلوگرم و بصورت جفت عرضه مي شوند. خريد يك مجموعه از دمبل ها به توانايي مالي افراد بستگي دارد. براي باشگاه هاي كوچك ورزشي و يا افرادي كه مايل هستند در منزل تمرينات ورزشي خود را انجام دهند، تهيه مجموعه دمبل با وزن ۲.۵ الي ۳۰ كيلو گرم بسيار مناسب است. براي باشگاه هاي بزرگتر كه تعداد ورزشكاران بيشتري از آن استفاده مي كنند مجموعه ۲.۵ الي ۵۰ كيلو گرمي از دمبل ها پيشنهاد مي شود. ولي مجموعه دمبل هايي با وزن ۵۰ الي ۱۰۰ كيلو گرمي مناسب جهت باشگاه هايي است كه در آن ورزشكاران حرفه اي بدنسازي و وزنه برداران در آنجا تمرين مي كنند. دمبل هاي ثابت بسياري وجود دارد كه به نمونه هايي از آنها اشاره خواهيم كرد.

دمبل هاي لاستيكي ثابت

اين نوع از دمبل مناسب افرادي است كه ترجيح مي دهند با دمبل هاي تنومند تمرين كنند زيرا كه اين دمبل ها داراي پوشش سخت لاستيكي هستند و در برابر تمرينات سنگين و سخت بسيار مقاوم، و مناسب براي يك باشگاه خانگي است و كيفيت و حسي كه در هنگام تمرين به شما مي دهد بي نظير است. يكي از مزاياي اين نوع دمبل نسبت به دمبل هاي چدني و كروم اين است كه پوشش لاستيكي دمبل در هنگام بلند كردن آن نقش منطقه بلند كردن دمبل را ايفا مي كند و در اين  نوع دمبل فرورفتگي ها و خراش هايي كه در ساير دمبل ها ديده مي شود  در اين دمبل بسيار كمتر است. دمبل هاي لاستيكي زماني كه از دست ورزشكار به زمين مي افتد صداي كمي ايجاد مي كند و داراي نماي زيبا تر و در رنگ هاي مختلف يافت مي شود و قابل سفارش هستند و ميتوان هنگام سفارش از توليد كننده خواست تا با لوگو باشگاه و يا اسم خود آنرا برايتان توليد كند.

دمبل هاي يورتان ثابت

اين نوع از دمبل ها در بين ورزشكاران بسيار پر طرفدار است و اختلاف چندان زيادي يا دمبل هاي لاستيكي ندارند اما داراي مزيت هايي هستند كه كمي آنرا گرانتر از دمبل هاي لاستيكي كرده است. اين نوع دمبل نسبت به دمبل هاي لاستيكي از مقاومت بيشتري برخوردارند و بسيار محكم تر از آن است كه آسيب ظاهري پيدا كنند. براي آنكه لايه هاي بيروني آن در برابر ضربه و خراشيدگي بسيار مقاوم است. دمبل هاي يورتان داراي مزيت غير قابل آسيب ديدگي هستند در صورتي كه در دمبل هاي لاستيكي هنگامي كه بر روي سطح چوبي مي افتد باعث آسيب ديدگي سطح آن مي شود و از ديگر مزيت اين دميل مي توان به آن اشاره كرد كه مانند دمبل هاي لاستيكي داراي بوي مشخصي نيست.

 

خريد هالتر و وزنه با قيمت مناسب در سايت كالا ورزش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.