كش پيلاتس و بدنسازي

مطالب روانشناسي

كش پيلاتس و بدنسازي

۱۸ بازديد
كش هاي پيلاتس امروزه از جمله لوازم و تجهيزات ورزشي پر طرفداري هستند كه در بيشتر باشگاه ها و اماكن ورزشي مورد استفاده قرار گرفته و از محبوبيت بالايي در ميان ورزشكاران برخوردار هستند و با نام هايي همچون كش CX، كش تمريني، و كش بدنسازي نيز شناخته مي شوند.

 كش هاي پيلاتس در ابتدا به جهت مقاومت پائيني كه داشتند به منظور امور درماني در مراكزفيزيوتراپي و توانبخشي براي كمك به باز تواني بيماران مورد استفاده قرار مي گرفتند.

ولي به مرور زمان با كشف بيشتر قابليت هاي اين كش ها و وسعت حركات آن به ابزاري ورزشي تبديل شدند. به طور كلي كش هاي پيلاتس به استفاده در ورزش خاصي محدود نمي شوند و در بسياري از فعاليت هاي ورزشي و حتي در مراكز توانبخشي هنوز مورد استفاده قرار مي گيرند. در واقع عملكرد اصلي اين كش ها ايجاد فشار به اندام هاي بدن و در نتيجه تحريك استخوانها، پرورش و رشد عضلات است
. اين كش ها بر خلاف ظاهر ساده، داراي قابليت هايي هستند كه آنها را به ابزاري كاربردي براي تقويت عضلات، قدرت بدني، استقامت و انعطاف پذيري بدن مبدل كرده است.
[عكس: %DA%A9%D8%B4-CX.jpg]
انواع كش پيلاتس (كش ورزشي)
اگر بخواهيم يك دسته‌بندي كلي را براي انواع كش هاي پيلاتس يا كش تمرين بدنسازي در نظر بگيريم به‌طوركلي خواهيم گفت كش تمرين و يا پيلاتس در انواع مختلفي چون كش پيلاتس دسته‌دار، كش پيلاتس رولي يا كش پيلاتس نواري و كش پيلاتس ميني لوپ يا كش پيلاتس حلقه‌اي توليد مي‌شوند.
كه به‌نوعي هم به‌صورت رولي و هم به‌صورت قوطي در بازار وجود دارند. اصلي‌ترين تفاوت در كش هاي پيلاتس ضخامت آن است كه معمولاً بارنگ‌هاي متنوع مشخص خواهد شد. اگر تجربه كار با كش هاي تمرين پيلاتس را نداريد، توصيه مي‌شود از مقاومت‌هاي سبك‌تر شروع كنيد
ولي اگر ورزشكار حرفه‌اي هستيد، بي‌شك به دنبال كش هاي پيلاتس تيره‌رنگ باضخامت بيشتر خواهيد بود. لازم به ذكر است اين محصول در انواع مارك‌ها ازجمله كش پيلاتس تراباند، كش پيلاتس ليوآپ، كش پيلاتس گلدن استار و غيره عرضه مي‌شوند.
سه اصل كالاورزش را هيچ‌گاه فراموش نكنيد:
  • مشاوره تخصصي

  • بهترين خدمات پس از فروش و گارانتي بي قيد و شرط محصولات

  • تأمين كالاي ورزشي موردنظر شما در كمترين زمان
كش پيلاتس دسته‌دار
كش پيلاتس دسته‌دار داراي دودسته در ابتدا و انتهاي آن بوده كه قابليت ارتجاعي بسيار بالايي خواهد داشت. دليل وجود دسته در اين مدل اين است كه افراد بدون ترس از لغزيدن كش پيلاتس و آسيب ديدن مي‌توانند از دستگيره‌هاي آن استفاده كرده تا بتواند بهترين نوع تمرينات را انجام دهند.
از طرفي انجام حركات تمريني با كش پيلاتس دسته‌دار براي تقويت عضلات، انگشتان دست و خصوصاً ران‌ها خواهد بود كه براي هر سني نيز مناسب است.
 

منبع:
https://kalavarzesh.com/subcat/1131-1/%DA%A9%D8%B4-%D9%BE%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B3.aspx
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.